Blog

/Blog/

Klanttevredenheid meten: een klanttevredenheidsonderzoek in 5 stappen

Geen enkel bedrijf bestaat zonder klanten, klanttevredenheid is daarom van essentieel belang voor een gezonde, ambitieuze onderneming. Maar hoe weet u of uw klanten tevreden zijn en durft u dit te vragen? Hieronder vindt u een vijfstappenplan om uw klanttevredenheid te meten en te kijken waar verbeterpunten liggen. 1) Breng in kaart uit welke doelgroepen uw klantenkring bestaat Het is belangrijk om eerst uw klantenkring in kaart te brengen. Het beste kan dit gedaan worden door de verschillende doelgroepen te omschrijven. Er kan namelijk veel verschil zitten in de omgang met deze doelgroepen. Zo [...]

Klanttevredenheid meten: een klanttevredenheidsonderzoek in 5 stappen 2019-03-18T14:04:09+00:00

Uw klanttevredenheid verbeteren: in 5 stappen naar loyale klanten

Klanttevredenheid van uw organisatie is enorm belangrijk, maar hoe tevreden zijn uw klanten? Vandaag nemen wij u mee in hoe u in 5 stappen uw klanttevredenheid kan verbeteren, zodat u loyale, winstgevende klanten behoudt. Laten we beginnen. Waarom uw klanttevredenheid verbeteren? Naast het feit dat iedereen het liefst samenwerkt met enthousiaste, blije klanten, zijn er nog een aantal voordelen, namelijk: Een tevreden klant komt vaker terug en zorgt daardoor voor meer omzet; Klanten behouden is vele malen goedkoper dan nieuwe klanten acquireren; Een tevreden klant maakt positieve reclame over uw bedrijf waardoor zij optreden [...]

Uw klanttevredenheid verbeteren: in 5 stappen naar loyale klanten 2019-03-13T16:05:08+00:00

Frustraties van klanten en hoe kunt u ze vermijden?

Klantfrustraties: Hoe kunt u ze vermijden? We zijn allemaal klanten en we raken allemaal gefrustreerd door soortgelijke situaties. Meestal komen deze frustraties voort uit een slechte klantenservice. Als u uw klantenservice wilt verbeteren, moet u conclusies trekken uit de slechte ervaringen van klanten met andere bedrijven en deze service veranderen binnen uw bedrijf om soortgelijke klachten en frustraties te voorkomen. Nu is de vraag: Hoe doet u dit? Wanneer u ongenoegen, teleurstelling of zelfs woede ervaart door een bepaalde service, stel uzelf dan de vraag: kan mijn klant hetzelfde gevoel ervaren wanneer hij mijn klantenservice inschakelt? [...]

Frustraties van klanten en hoe kunt u ze vermijden? 2019-02-14T10:28:09+00:00

7 tips om uw klantenservice te verbeteren

8 tips om uw klantenservice te verbeteren Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw klantenserviceteam bekwaam, empathisch en betrokken is bij uw klanten? Wat is het belangrijkste dat u kunt doen om de relatie met uw klanten te verbeteren? Het antwoord is net zo voor de hand liggend als dat het over het hoofd wordt gezien, namelijk het verbeteren van de klantenservice. Ongeacht hoe goed uw product is of hoe getalenteerd uw personeel is, één van de dingen die klanten waarschijnlijk zullen onthouden over uw bedrijf is de directe interactie die zij hebben met uw personeel. [...]

7 tips om uw klantenservice te verbeteren 2019-02-14T11:40:18+00:00

Hoe kunt u de klantenservice op de juiste manier uitbesteden

Hoe kunt u de klantenservice op de juiste manier uitbesteden? Uw klantenservice uitbesteden kan een goed idee zijn. Het kan u namelijk geld, middelen en soms heel wat stress besparen. De uitbesteding van uw klantenservice verlaagt de overheadkosten aanzienlijk, maar het is absoluut geen standaardoplossing. Als u de sprong wilt wagen met betrekking tot outsourcing waardoor het betreffende bedrijf rechtstreeks contact met uw klanten zal hebben, is het belangrijk om uw opties zorgvuldig af te wegen. Een slechte klantenservice garandeert bijna een massale uittocht van klanten. In dit artikel vindt u enkele 'best practices' voor [...]

Hoe kunt u de klantenservice op de juiste manier uitbesteden 2019-02-14T09:01:05+00:00

Hoe transformeert u een klant in een ambassadeur

Hoe transformeert u een klant in een ambassadeur Elk bedrijf droomt ervan klanten te hebben die loyaal zijn en helemaal achter een merk staan. Een voorbeeld hiervan is de loyaliteit van fans van Apple en Google. Het is echter lastig om van een klant een fan te maken en vervolgens deze fan te veranderen in een standvastige ambassadeur. De loyaliteit naar uw klanten toe gaat verder dan zakendoen. Het gaat erom dat er een band wordt gecreëerd, dit resulteert in klanten die uiterst tevreden zijn over uw product of dienst en dit verder vertellen. [...]

Hoe transformeert u een klant in een ambassadeur 2019-02-11T15:37:14+00:00

Multi-channel klantoplossingen: is het de investering waard?

Multi-channel klantoplossingen: is het de investering waard? Voor bijna alle klantgerichte bedrijven is het belangrijk om online aanwezig te zijn. Vooral in de wereld van vandaag waarin iedereen online is. Het aanbieden van een multi-channel oplossing is één van de nieuwere en meest effectieve bedrijfsstrategieën, waarmee organisaties ervoor zorgen dat ze een consistente customer experience leveren over verschillende kanalen. Dit kan plaatsvinden in de winkel, de webshop, social media en de corporate website, maar ook op websites van resellers, klantfora, vergelijkingssites, apps, zoekmachines en alle andere kanalen. Het definiëren van multi-channel klantoplossingen In het [...]

Multi-channel klantoplossingen: is het de investering waard? 2019-02-11T14:43:11+00:00

5 voordelen van een proactieve communicatie met klanten

5 voordelen van een proactieve communicatie met klanten Proactieve communicatie is een belangrijk onderdeel van de klantenservice. Het maakt de klantreis makkelijker en inspireert klanten om loyaal te blijven aan uw bedrijf. Uit onderzoek van CEB Global blijkt dat 9 van de 10 klanten niet loyaal blijft aan een merk na een negatieve ervaring met de klantenservice. 8 van de 10 respondenten geeft zelfs aan de negatieve ervaring te delen. Dit is natuurlijk iets wat u als ondernemer te allen tijde wilt voorkomen. SWJ Resultancy zet de 5 voordelen van een proactieve benadering van uw klanten op een rij. [...]

5 voordelen van een proactieve communicatie met klanten 2019-01-30T16:09:41+00:00

Waarom actief luisteren de belangrijkste vaardigheid is voor uw klantenservice

Waarom actief luisteren de belangrijkste vaardigheid is voor uw klantenservice Ze zeggen dat de sleutel tot een gezonde relatie effectieve communicatie is. Dit principe is ook van toepassing op de relatie tussen de klant en een klantenservice. Actief luisteren is de basis van effectieve communicatie. Achter elke klantoproep staat een echt persoon, op zoek naar begeleiding of een oplossing voor een probleem. Het is van cruciaal belang om actief te luisteren, zodat een persoon zich gehoord, begrepen en geholpen voelt. Daarom is actief luisteren een van de beste vaardigheden die elke medewerker met klantcontact [...]

Waarom actief luisteren de belangrijkste vaardigheid is voor uw klantenservice 2019-01-30T13:42:09+00:00