Multi-channel klantoplossingen: is het de investering waard?

//Multi-channel klantoplossingen: is het de investering waard?

Multi-channel klantoplossingen: is het de investering waard?

Voor bijna alle klantgerichte bedrijven is het belangrijk om online aanwezig te zijn. Vooral in de wereld van vandaag waarin iedereen online is. Het aanbieden van een multi-channel oplossing is één van de nieuwere en meest effectieve bedrijfsstrategieën, waarmee organisaties ervoor zorgen dat ze een consistente customer experience leveren over verschillende kanalen. Dit kan plaatsvinden in de winkel, de webshop, social media en de corporate website, maar ook op websites van resellers, klantfora, vergelijkingssites, apps, zoekmachines en alle andere kanalen.

Het definiëren van multi-channel klantoplossingen

In het verleden hebben veel bedrijven klanten verloren vanwege hun onvermogen om een goede klantenservice te leveren. Aangezien de klantenservice een integraal onderdeel is van de klantreis, is het van cruciaal belang dat u in staat bent om aan de behoeften en wensen van de klant te voldoen. Klanten nemen via steeds meer verschillende kanalen contact met u op. Voorbeelden van deze kanalen zijn:

  • E-mail
  • Chat
  • Sms
  • Sociale media
  • Telefoon

Een multi-channel klantoplossing is de integratie van alle beschikbare communicatiekanalen waarmee een consument in contact kan komen met uw bedrijf.

Hoe kunt u multi-channel werken?

Wanneer u samenwerkt met een ervaren multi-channel contactcentrum, kan uw bedrijf realtime in contact komen met uw doelgroep op alle kanalen. De consument zal vervolgens in staat zijn om te communiceren via de verschillen kanalen om bijvoorbeeld informatie op te vragen. Alle interacties worden vervolgens opgenomen in individuele klantrecords die u kunt gebruiken om de relatie met uw klanten op te bouwen en het maximale uit de klantrelatie te halen.

Is het de moeite waard om te investeren in multi-channel klantoplossingen?

Voor het integreren van een goede multi-channel strategie, is een goede basis qua infrastructuur nodig. Overigens is het mogelijk dat niet alle bedrijven over voldoende financiële middelen beschikken om de vereiste infrastructuur te kunnen beveiligen. Als uw bedrijf ernaar streeft om de best mogelijke klantervaring te bieden, dan wordt het ten zeerste aanbevolen om vanaf het begin te investeren in multi-channel oplossingen. Het bundelen van de middelen die nodig zijn om multi-channel klantoplossingen te kunnen implementeren, zal uw organisatie op twee manieren ten goede komen:

  1. Uw organisatie is toegankelijk op alle platforms

Met de implementatie van deze oplossing kan technologie uw organisatie naar een hoger niveau tillen. Uw merk krijgt onder andere een eigen website, een smartphone-applicatie en aanwezigheid op sociale media. Het voordeel van de aanwezigheid op de verschillende kanalen is dat uw bedrijf toegankelijker wordt dan ooit tevoren.

  1. Uw organisatie zal haar klantenservice kunnen afstemmen op multi-channel oplossingen

Wanneer u multi-channel oplossingen in uw organisatie integreert, heeft u de mogelijkheid om al uw kanalen af te stemmen op uw klantenservice. Hiermee zorgt u ervoor dat er een eenduidige customer experience geleverd kan worden aan uw klanten.

Door in realtime aan de behoeften en wensen van uw klanten te kunnen voldoen krijgt de klant een gevoel van waardering. Daarom is investeren in multi-channel klantoplossingen zeker de moeite waard.

Wilt u meer informatie over multi-channel klantoplossingen neem dan contact met ons op via +31 88 02 04 600 of per e-mail via info@swjresultancy.nl.

2019-02-11T14:43:11+00:00